sağlık, kadın, hastalıklar, cilt bakımı, sağllık haberleri, sağlık bilgileri, çocuk, pspikoloji

Kadınlara önemli öneriler

Sadece kadın olduğunuz için sizi bekleyen hastalıklardan ne kadar haberdarsınız?

Rahim ağzı kanseri, meme kanseri ve kemik erimesi bunlardan yalnızca bir kaçı!

Çocuk, ev ve iş hayatının yoğunluğu içerisinde kendinize ve sağlığınıza yeteri kadar özen gösterebiliyor musunuz? Peki yalnızca kadın olduğunuz için sizi bekleyen hastalıkları biliyor musunuz? Rahim ağzı kanseri, meme kanseri ve kemik erimesi… Bu hastalıklardan yalnızca bir kaçı. Uzmanlardan kadınlara sağlıklı hayatın 20 sırrı:

1. Hiçbir şikayetiniz olmasa bile yılda bir jinekolojik muayeneden geçin. 2. Rahim ağzı kanserinden korunmak için tarama testi (PAP smear) yaptırın.
3. Yumurtalık kanserine neden olabilen kistler için düzenli jinekolojik ve ultrason muayenesini ihmal etmeyin.
4. Anne olmaya karar verdiğinizde gebelik öncesi testlerinizi; gebelik döneminde de düzenli takip ve muayeneler ile gerekli testlerinizi yaptırın.
5. Anne olma yaşını geciktirmeyin. 35 yaşından sonra risklerin arttığını unutmayın. 6. Bebeğinizi en az 6 ay sadece anne sütü ile besleyin.
7. 40 yaşından itibaren 2 yılda bir 50 yaşından itibaren yılda bir mamografi ve meme usg yaptırın. Ailenizde meme kanseri vakası varsa daha erken yaşta takibe başlayın.
8. Kemik erimesinden korunmak için menopozdan sonra her yıl Kemik Yoğunluğu Ölçümü yaptırın.
9. Menopoz döneminde yaşanabilecek sıkıntılarla başa çıkabilmek için düzenli takip ve tedavileri aksatmayın. 10. Güneşin yaşlandıran ve cilt kanserine neden olabilecek etkilerinden korunun. 11. Sağlığın bir numaralı düşmanı için sigaradan uzak durun.
12. Aşırı kilolar diyabet, kalp hastalıkları, böbrek hastalıkları ve hipertansiyona neden olabilir. Aşırı kilolardan korunmak için dengeli ve sağlıklı beslenin ve diyetisyenden yardım alın.
13. Kalp hastalıklarına karşı yılda bir kardiyolojik muayene ve gerekli testleri yaptırın.
14. Kadınlarda sık görülen eklem ve kas ağrıları için hareketli bir yaşam sürün ve düzenli spor yapın. 15. Kadınlarda ödem ve şişliğe neden olduğundan tuz tüketimini azaltın.
16. Kadınlarda sık görülen demik eksikliğine karşı yılda 1 tam kan sayımı yaptırın.
17. Ödem ve selülitten korunmak, parlak bir cilde sahip olmak için bol bol su için. 18. Taze sebze ve meyveden vazgeçmeyin.
19. Kahvaltı etmeden güne başlamayın.
20. Dünyayı daha güzel bir yer yapmak ve sağlıklı olmak için yüzünüzden gülüşü eksik etmeyin.

Kadınlara önemli öneriler

Tag Cloud

%d bloggers like this: