sağlık, kadın, hastalıklar, cilt bakımı, sağllık haberleri, sağlık bilgileri, çocuk, pspikoloji

Yağ konusunda sonuç

Yağ konusunda sonuç

Çok yağlı bir diyetin birçok kanser riskini artırdığı konusunda şüpheye yer yoktur. Bu, hayvanlar ve insanlar üzerinde yapılan yüzlerce çalışmada gösterilmiştir. American Journal of Clinical Nutritiorim yakın zamandaki bir sayısında, yağ-diyet bağlantısının kapsamlı bir şekilde gözden geçirilmesinden çıkarılan sonuca göre, sadece yağın miktarının değil, çeşidinin de artan riskle ilişkili olduğu açıklık kazanmıştır (aynen pro­teinin tipinin de önemli olması gibi). Kafanızı daha fazla karış­tırmamak için ana noktalar aşağıda özetlenmiştir:

1. Bütün ekstre edilmiş sıvı yağlar kansere neden olabilir; çünkü zeytinyağı gibi en sağlıklı yağlar bile bir sürü boş kalori alınmasına neden olur. Aşırı kalorilerin toksik etki­leri vardır ve obezite, erken yaşlanma ve kansere neden olurlar.
2. Aşırı omega-6 yağı kanser riskini artırırken, daha az bulu­nan omega-3 yağları bu riski azaltır. Omega-6 yağları, mısır yağı ve yalancı safran yağı gibi çoklu doymamış yağlarda bulunurken, omega-3 yağ asitleri, çekirdek, yeşillik ve bazı balıklarda bol miktarda bulunurlar.
3. Kalp hastalığı ve kanser açısından en tehlikeli yağlar doy­muş yağlar ve trans yağ asitleridir. Bu yağlardan kaçın­mamak aptallıktır. Trans yağlar göğüs kanseri riskini yüzde 40 artırabilirler. Bunlar yiyeceklerin etiketlerinde kısmen hidrojenize edildiği söylenen yağlardır.
4. Bütün halindeki doğal bitkisel yiyecekler (tam tahıllar, yeşillikler, kuruyemişler ve çekirdekler) yeterince yağ sağlarlar. Çeşitli doğal yiyecekleri tüketirseniz, yağ eksik­liği çekmezsiniz. Sağlıklı yiyecekler yediğimizde balık yağı ve benzeri yağ tamamlayıcıları almamıza gerek kalmaz.
Az yağlı bir diyet, eğer daha fazla doymuş ya da trans yağ ve aşırı miktarda rafine karbonhidrat içeriyorsa, çok yağlı bir diyetten daha kötü olabilir. Yağın çeşidi, miktarından daha önemlidir. Hemşire Araştırmasında bulunan sonuçlardan biri de, daha çok tekli ve çoklu doymamış yağ yiyen hemşirelerin, az yağlı bir diyet yapan hemşirelere göre kalp hastalığına daha az yakalandığıdır.

Dataya yakından bakıldığında, toplam yağ miktarından çok, hayvansal gıdalardan alınan kalorilerin yüzdesinin ve diyetteki doymuş yağ miktarının kalp krizi riski ile korelasyon gösterdiği görülmektedir. Hayvansal ürünler, süt ürünleri, yumurta, tavuk, hindi ve kırmızı et en tehlikeli yağ çeşidine sahiptirler.

30 gramında yaklaşık iki-beş gram yağ bulunan yağsız et ve kümes hayvanlarının etlerinin, 30 gramında sekiz-dokuz gram yağ bulunan peynirden daha az yağ, daha az doymuş yağ ve daha az kalori içerdiğine dikkat edin. Ayrıca peynirde tavuğun göğüs etindekinden on kat fazla doymuş yağ (yağların en tehlikelisi) vardır.

Yağdan gelen Doymuş yağ kalori yüzdesi yüzdesi Krem peynir 89 63 Gouda peyniri 69 64 Cheddar peyniri 74 64 Mozzarella peyniri 69 61 Mozzarella peyniri, az yağlı 56 64 Kraft Velveeta Spread 65 66 Kraft Velveeta Light 43 67 Ricotta, tam yağlı sütten 68 64 Ricotta, az yağlı 51 62

Peynir, Amerikan diyetine en fazla doymuş yağ katkısında bulunan yiyecektir ve dünya üzerindeki en tehlikeli yiyecek­lerden biridir. Tadı güzel olmasına rağmen, nadiren kullanıl­malı ya da hiç kullanılmamalıdır. Çoğu peynirde kalorilerin yüzde 50′sinden fazlası yağdan gelir ve az yağlı peynirler bile yağ oranı çok yüksek olan yiyeceklerdir.

Amerikalıların, yağa dikkat ederken, beslenmeyle ilgili diğer her şeyi unutma konusunda bir fetişleri vardır. Yağ her şey demek değildir. Eğer çiğ çekirdek, kuruyemiş ve avoka­dolarda bulunan sağlıklı yağlardan tüketirseniz ve diyetiniz rafine edilmemiş yiyecekler açısından zenginse, yağ konusunda fazla endişelenmeniz gerekmez (Tabii aşırı kilolu değil­seniz).
Yağla ilgili alınması gereken mesaj şudur: Doymuş yağlar­dan ve trans (hidrojenize) yağlardan kaçının ve omega-3 yağı içeren bazı yiyecekleri diyetinize ekleyin.

Yağ konusunda sonuç

Tag Cloud

%d bloggers like this: